Toch positief leereffect van gescheiden klassen? (onderzoek)

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Meta-studies blijven dit aantonen, maar dat wil niet zeggen dat sommige onderzoeken niet tot andere resultaten komen, zoals deze nieuwe studie waarbij men keek hoe het zit in Seoul. Waarom hier? Een van de problemen bij het onderzoeken van het verschil tussen gescheiden en gemengd onderwijs is dat als beide aangeboden worden, vaak bepaalde bevolkingsgroepen voor het ene kiezen en andere voor het andere (soms bewust, soms noodgedwongen). Dit zorgt voor een belangrijke vertekening. In Seoul worden kinderen echter random toegewezen aan scholen, waardoor deze bij-effecten verdwijnen.

See on xyofeinstein.wordpress.com

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s