ScienceDirect.com -Laptop multitasking hinders classroom learning for both users and nearby peers

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Laptops are commonplace in university classrooms. In light of cognitive psychology theory on costs associated with multitasking, we examined the effects of in-class laptop use on student learning in a simulated classroom. We found that participants who multitasked on a laptop during a lecture scored lower on a test compared to those who did not multitask, and participants who were in direct view of a multitasking peer scored lower on a test compared to those who were not.

Manuela Bazen’s insight:

Dit onderzoek toont aan dan multitasken op een laptop tijdens college afleidt en tot een lagere score leidt in vergelijking met peers die geen laptop gebruiken.

See on www.sciencedirect.com

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s