If We Expect Educators to . . .

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

“Educators are given a lot of suggestions about how to improve their classroom practices, but as we know, change needs to begin with oneself.  I’ve heard a lot of such suggestions at recent education conferences –SXSWedu, ASCD – but the missing piece is that these changes need to begin with the educators, themselves, with expectations, tools, strategies, time (for collaboration and reflection) to do so.  What follows are my ideas related to how it can begin with the teacher – please add to the list if you have any others.” Aldus Jackie Gerstein

Manuela Bazen’s insight:

Prachtig artikel waarbij de verwachting direct gevolgd wordt door de voorwaarde (of consequentie). Bijvoorbeeld:

– als wij van docenten verwachten dat zij studenten leren goede vragen te stellen, dan moet wij docenten toestaan en aanmoedigen hun eigen (moeilijke) vragen te stellen over hun praktijk, kennis en pedagogische ‘beliefs’.

– als wij verwachten dat docenten technologie in hun klas integreren, dan moeten wij docenten tijd geven om te brainstormen, strategieën uit te denken, middelen geven én tijd om te spelen, oefenen, denken en uit te dagen technology te gebruiken.

En die wij? Die zie ik heel breed: schoolleiders, collega-docenten, ouders, studenten etc…… Lezenswaardig!

See on usergeneratededucation.wordpress.com

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s