Opvallend: hoe groter de kloof tussen jongens en meisjes voor wiskunde, hoe kleiner voor lezen en vice versa

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

In een nieuw onderzoeksartikel op PlosOne wordt de data van 10 jaar PISA-onderzoek geanalyseerd. Globaal scoren jongens beter op wiskunde en meisjes beter op taal, maar Gijsbert Stoet en David C. Geary stellen een opvallende paradox vast: hoe groter de kloof tussen jongens en meisjes voor wiskunde, hoe kleiner voor lezen en vice versa.

See on xyofeinstein.wordpress.com

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s