Zo word je geen excellente leraar!

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Blog Paul Kirschner: Met uiterste verbazing las ik een bijdrage van Rinke Verkerk in VK Banen Special Werken in het Onderwijs van 13 april jl. met de titel “Zo word je een excellente leraar”. Hierin geeft zij vijf tips voor leraren “op jacht naar de prestatiebonus”.

Manuela Bazen’s insight:

Inderdaad, de vijf tips van Rinke Verkerk staan in schril contrast met dat wat volgens John Hattie juist wél de leraar als excellent betitelt: het verstrekken van uitdagende taken en leerdoelen aan leerlingen, het hebben van diep en uitgebreid begrip van leerinhouden alsmede het kunnen monitoren van leerlingen/het geven van feedback aan leerlingen. Alléén dan word je een excellente leraar en niet door het werken aan je imago….. Tja, je doet wetenschappelijk onderzoek of niet!

See on onderzoekonderwijs.net

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s