Autonomie en structuur verhogen schoolprestaties en motivatie van leerlingen – Open Universiteit

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Leerlingen zijn meer gemotiveerd en hebben betere schoolprestaties als de leeromgeving zowel autonomie als structuur biedt. Dit geldt zowel voor een fysieke als een digitale leeromgeving.

Manuela Bazen’s insight:

“Het toepassen van autonomie en structuur, zowel bij het ontwerpen van digitale leertaken als bij het gedrag van leraren in de klas, vraagt nieuwe kennis en vaardigheden van leraren. Uit het onderzoek van Van Loon blijkt dat leraren hierin succesvol kunnen worden getraind. Het is dan van belang dat de training intensief van aard is, er actief wordt geleerd, het geleerde in praktijk kan worden gebracht en er wordt voortgebouwd op bestaande kennis.”

See on www.openuniversiteit.nl

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s