Nieuwe studie bevestigt belang samenwerken en professionalisering leerkrachten voor rekenen

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

We weten al langer uit onder andere het werk van Hattie en de suggesties op basis van de PISA-onderzoeken dat de professionalisering een grote impact hebben op het leren van leerlingen. Een nieuwe studie van onderzoekers van UNC Charlotte bevestigt deze inzichten specifiek voor rekenen in het basisonderwijs, niet samenwerken kan een negatief effect hebben.

Manuela Bazen’s insight:

Basisscholen waar leerkrachten samenwerken in professionele leergemeenschappen hebben een positieve invloed op de wiskundeprestaties. Ook worden verschillen tussen ras en sociaal-economische status kleiner. Het belang van schooldirecties bij het scheppen van een dergelijke cultuur (een professionele leergemeenschap) wordt hierbij nog eens extra onderstreept.

See on xyofeinstein.wordpress.com

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s