Gastblog van Linda Duits: Top 10 meest aantrekkelijke gamification-elementen (wetenschappelijk onderzocht)

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Storytelling en gamification zijn zo’n beetje de grootste buzzwoorden van het internet van de afgelopen jaren.Protagonize.com, Storybird.com en Flickspin.com kunnen gebruiken zijn collaborative storytelling websites: websites waar gebruikers samen verhalen kunnen schrijven. Sommige van zulke sites zetten vormen van spel in om dit proces meer interactief te maken. In een recente studie [abstract] wordt onderzocht welke gamification-elementen werken op zulke sites. 

Manuela Bazen’s insight:

Het artikel besluit met een top 10 welke elementen gebruikers uit deze sites het meest aantrekkelijk vinden:

Heldere relatie tussen taak en beloning.Verschillende soorten tijdsdruk die onvoorspelbaar zijn.De instructie is makkelijk om op te pakken.De mogelijkheid tot het vormen van gebruikersgroepen om een verhaal te voltooien.Diversiteit in badges [de ‘medailles’ die je krijgt als je iets bereikt]De instructie is niet te ingewikkeld.Er zijn verschillende scorelijstjes [leaderboards] en die zijn divers.Punten moeten makkelijk te vergaren zijn.Binnen de tijd moeten inspelen op veranderingen in de situatie.De beloningen zijn divers.

See on xyofeinstein.wordpress.com

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s