Geen experts nodig in onderwijs, maar expert leerkrachten

Het klinkt misschien voor sommigen gek, maar meer over een onderwerp weten, betekent niet dat je er beter les kan over geven. Er bestaat zoiets als een ‘curse of knowledge’ waarbij je te veel weet over een bepaald thema en daardoor niet meer kan inleven in hoe een beginner naar je onderwerp kijkt. Daarom dat John Hattie in verschillende van zijn werken een onderscheid maakt tussen expert (iemand die veel over een thema weet) en een expert leerkracht (iemand die dit ook naar de leerling en leren kan vertalen).

Source: xyofeinstein.wordpress.com

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s