Leerlingen vertellen dat iets genetisch bepaald is, doet minder leren (onderzoek)

Het nature-nurture debat is meer levend dan veel mensen denken, zeker nu we regelmatig nieuwe inzichten over genetica opdoen. Dit nieuwe onderzoek keek echter niet naar de discussie, maar naar het effect van de boodschappen. Eenvoudig samengevat: als je tegen mensen zegt dat intelligentie grotendeels genetisch bepaald wordt, dan kan dit het leren ondermijnen, terwijl het tegenovergestelde doet leren.

Source: xyofeinstein.wordpress.com

En weer het bewijs voor de Mindset theorie van Carol Dweck. Zie ook het youtube-filmpje voor uitleg. 

https://www.youtube.com/watch?v=NWv1VdDeoRY

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s