Master F.I.N.D, een educatief spel over online veiligheid

Child Focus lanceerde in het voorjaar 2014 een onlinespel om jongeren bewust te maken van het belang van hun privacy op het internet. Bijna de helft van de (Vlaamse) jongeren legt op sociale media contact met volslagen onbekenden. Ook het delen van contactgegevens gebeurt dikwijls ondoordacht.

Source: mediawijs.be

Om jongeren bewust te maken van het belang van hun online privacy en hen te overtuigen hun gedrag overeenkomstig aan te passen, ontwikkelde Child Focus het online spel Master F.I.N.D. De doelgroep zijn jongeren tussen twaalf en zestien jaar, een aantal jongeren werd nauw bij de creatie van het spel betrokken.

See on Scoop.itVerzamelde lessen Mediawijsheid

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s