Spelenderwijs leren: de kracht van games om beter les te geven in de klas

De klas van meester Smith zit in de zevende graad en speelt een online spel tijdens de wiskundeles. Op het scherm zijn monsters te zien en een puzzel waarbij je personages ‘monstervoer’ moet kopen. Het ziet er misschien uit als ontspanning, maar om succesvol te zijn in deze puzzel moet je variabelen kunnen manipuleren en factoren verkennen. In dit spel,Lure of the Labyrinth, spelen cijfers in feite maar een kleine rol. Wel legt het een goede basis, iets dat “voorbereiding op toekomstgericht leren” wordt genoemd. Deze ervaring helpt bij het tot stand brengen van een cognitief kader voor in de toekomst.

Source: mediawijs.be

See on Scoop.itVerzamelde lessen Mediawijsheid

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s