Evaluatierapport iPad-project in LA en bijhorende curriculum: eufemistisch gezegd, geen succes.

Je kan via deze link het evaluatierapport lezen over het gebruik van iPads in 47 scholen in Los Angeles. Dit is niet oninteressant omdat er een grote aankoop was gebeurd van de toestellen om deze massaal in scholen in te voeren. Bij de tablets hoorde ook een curriculum dat door Pearson werd opgesteld om aan de Common Core-doelen, de gemeenschappelijk doelen van de staat te werken. Los van het schandaal dat over de aankoop is losgebarsten (maar dat niet zozeer met onderwijs zelf te maken had), blijkt dat de scholen nauwelijks de iPads en de Pearson-methodes geïntegreerd hebben in hun onderwijs.

Dit gaat over 109000 tablets, een kostprijs van 61 miljoen dollar. Maar…

Uit het rapport, door externen opgesteld, blijkt dat LA vooral veel aandacht heeft besteed aan de verspreiding van de tablets ten koste van visie-ontwikkeling en de begeleiding van de leerkrachten hierbij.

Het rapport staat in schril contrast met eerdere succesberichten over het project.

Concreet:

slechts 1 op de 245 bezochte klassen gebruikte het (dure) curriculum en de iPads in de klas.4 op 5 scholen geeft aan nauwelijks de tablets te gebruiken.De onderzoekers merken wel op dat ze in enkele scholen interessante toepassingen van de tablets zagen.

Source: xyofeinstein.wordpress.com

See on Scoop.itICT in de school

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s