Tienminutengesprekken zijn nét rollades – CPS.nl

Toen mijn vrouw afgelopen weekend een rollade bereidde, was ik nogal verbaasd. Ze zette deze ‘s avonds op tafel, toen ik zag dat de kapjes – ook wel kontjes genoemd – ontbraken. Ik vroeg waar de kapjes waren gebleven, waarop ze vertelde dat deze waren weggegooid en dat haar moeder dat ook altijd deed. U begrijpt het waarschijnlijk al. Een korte discussie volgde. Die werd de volgende dag bij schoonmoeder voortgezet. Een soortgelijk antwoord volgde. En dus reden om oma te vragen waarom ze dat deed. Daar werd meer duidelijk. Oma antwoordde: ‘nou jongen dat is simpel, mijn ovenschaal was te klein.’

Source: www.cps.nl

Mooi column over ingesleten gewoonten en gebruiken waarvan niemand zich precies afvraagt waarom we dit ook al weer doen….

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Geef een reactie

