Leren door goede feedback | Tumult

Zowel op school, als in m’n werk, als thuis heb ik in m’n leven al heel wat feedback gekregen. Bijvoorbeeld: ‘Je werkt te snel’ (die herinner ik me nog van m’n lagere school), ‘je loopt voor de troepen uit’ (op m’n werk) en ‘je doet te veel’ (thuis, in combinatie met ‘je doet te weinig’). Wat leerde ik daarvan? Ten eerste natuurlijk kreeg ik daar een – al dan niet terecht – zelfbeeld van. Daarnaast leerde ik dat ik meer tijd voor het maken van opdrachten moet nemen (op de lagere school), meer aandacht moet besteden aan uitleg (op m’n werk) en meer of juist minder moet doen (thuis). Maar was dat nou handige feedback? Had ik er niet veel meer van kunnen leren?

Source: www.tumult.nl

Over feed up / feed back en feed forward.

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Geef een reactie

