Leerstof beter verankeren met de +1 routine | Leren.Hoe?Zo!

Jezelf meteen testen en de belangrijke concepten trachten op te roepen nadat je iets hebt ingestudeerd, levert vaak meer leerrendement op dan de leerstof meteen een tweede keer door te nemen (dit wordt ook wel omschreven als het zogenaamde “testing effect”). Via de Facebook pagina “Making Thinking Visible” ontdekte ik de “+1 routine”, een techniek die je in de klas kunt toepassen om het testing effect meteen in de praktijk te brengen.

Sourced through Scoop.it from: lerenhoezo.wordpress.com

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s