Laat leraars zelf hun ICT kiezen

Reacties op het Oeso-rapport over het leer­effect van ICT (DS 17 september) verdienen wat situering in een internationale en wetenschappelijke context.

Leerkrachten staan wereldwijd onder druk om ICT in hun les te integreren. Die druk komt van directie, collega’s, pedagogische begeleiding, uitgevers, ouders, leerlingen, lerarenopleiders, navormers, producenten, pers en beleid. Zonder digiborden, tablets, apps en elektronische leeromgevingen kan het blijkbaar niet meer. Soms is die druk heel expliciet, soms onderhuids in de vorm van persuasief taalgebruik. Termen als digital natives, blended learning, flipped classrooms, virtual environments, twenty-first century skills, serious games en digital pedagogy impliceren dat iets moet, zonder dat ze preciseren wat en waarom.

Sourced through Scoop.it from: www.standaard.be

See on Scoop.itICT in de school

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s