Werken aan passend onderwijs vraagt gespreid leiderschap

Passend onderwijs vraagt naast beleidsmaatregelen vooral ook dat leraren de bekwaamheden ontwikkelen om kinderen te helpen met uiteenlopende behoeftes. Daarvoor is enkel het volgen van een training onvoldoende. Wanneer je terugkomt in de school, is het van belang dat je invloed kunt uitoefenen op basis van je opgedane kennis. Collega’s en de schoolleider moeten jou die leidende rol gunnen, zodat je jouw kennis kunt ontwikkelen en toepassen. In de praktijk is dit lang niet altijd het geval. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Een passende leeromgeving in de basisschool’ dat Frank Hulsbos, Stefan van Langevelde en Arnoud evers van het Welten-instituut hebben uitgevoerd.

Sourced through Scoop.it from: www.ou.nl

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s