Mariska en rekenen

See on Scoop.itMaster Onderwijskunde Leren & Innoveren

Dit blog gaat over onderzoek in en over onderwijs. Onderzoek start met waarnemen en je verbazen. Over mijn verbazing onderstaande post. 

Dit blog gaat over Mariska (12 jaar) op het VO met rekenniveau groep 4.

Manuela Bazen’s insight:

Bezig met me te verdiepen in rekenmethodes op de basisschool. Dit artikel geeft me stof tot nadenken.

See on onderzoekonderwijs.net

Een gedachte over “Mariska en rekenen

  1. Ik las het stuk over Mariska. Wat een ellende, vooral over de kant van het onderwijs. Daar moet heel wat aan hebben geschort, want bij de leraar in het VO was het probleem van aftreksommen onder de 100 zeer snel opgelost. De lezer kreeg overigens niet te horen of het aftreksommen onder elkaar waren of gewoon b.v. 69 – 34 = of met overschrijding van het tiental, enzovoort.
    Het voorbeeld laat weer eens zien dat je veel en veel meer informatie nodig hebt om een oordeel te kunnen vellen, laat staan een behandeling op af te stemmen.
    Daarom is het in feite ook niet te doen om een reactie te geven en die kwamen er overigens ook niet. Zie ook wat Ben Wilbrink zeer terecht opmerkte.

    Henk Boonstra

Plaats een reactie